BOOST POST VS FACEBOOK ADS



Di facebook ada 2 cara  untuk iklankan produk kita kepada orang ramai.
yang pertama ialah BOOST POST dan yang kedua ialah FACEBOOK ADS.

kedua dua berfungsi sebagai pengiklanan di facebook
tetapi ada bezanya.

BOOST POST
ialah post daripada page yang di"run untuk meningkatkan Reach post yang kita bina.

boost post adalah cara iklan paling mudah untuk mendapatkan prospek membeli produk kita.

boost post berbeza dengan fb ads kerana ia tidak direka daripada Ads manager. apabila kita membuat boost post .ia akan kelihatan di news feed sebagai post iklan.


cerita pasal boost post nampak simple kan sebab ia hanya memerlukan berberapa langkah mudah sahaja untuk jadikan ia iklan.tetapi boost post sebenarnya berisiko TAPI jika anda yakin post  anda buat boleh tukar kepada Sale teruskan.☺☺


FACEBOOK ADS

beriklan menggunakan facebook ads  adalah melalui ads  manager yang mana mempunyai teknik teknik iklan yang lebih "advance"
pemilihan objektif iklan yang sesuai dengan iklan yang kita inginkan cth spt app install, website conversion dan banyak lagi,
kita juga boleh pilih kepada siapa kita ingin iklankan (pemilihan placement)

dengan facebook ads juga macam macam tool kita boleh guna bukan hanya setakat pemilihan umur, jantina dan juga demografik