TREND SOCIAL MEDIA PADA 2019



infografik daripada  cruchysocial.com ni menunjukkan trends media social pada tahun ini 2019.

  1. VIDEO
bisnes sekarang sudah rancak menggunakan live video ataupon buat cerita pendek berkaitan dengan produk mereka


2. INFLUENCER MARKETING

pernah dengar influencer marketing ?influencer marketing ni adalah satu cara promosi pemasaran menggunakan orang berpengaruh di media social seeprti di Instagram. Youtube,Blog dan sebagainya


"influencer ini mempunyai ramai pengikut dan mereka mempunyai pengaruh yang cukup kuat kepada pengikutnya seperti artis ,youtuber dan lain lain.contoh macam syahmi sazli.

ada juga artis yang menawarkan paid review berbentuk video tutorial seperti  nor khiriah pelakon cerita nur yang hot kt tv3 tu.






3. DISSAPEARING CONTENT.
ha..yang ni ramai yang suka pakai,,
macam snapchat yang offer dissapearing content . maksudnya buat stories dalam masa 24 jam lepas tu hilang, macam ig stories juga.


4. TRANSPARENT.
Jujur dalam menjalankan bisnes.jaga perhubungan dengan pelanggan. pelanggan membeli kerana percaya. jaga kepercayaan pelanggan supaya kita tetap sustain di alam maya.

5.CHATBOT
chatbot dengan kata lain robot yang boleh bercakap dengan manusia. robot ini dicipta oleh manusia dengan kepakaran AI untuk berinteraksi dengan  manusia melalui media sosial.
chatbot menjadi aset penting kepada bisnes di media social.setiap info yang diperlukan pelanggan akan dijawab oleh chatbot .